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HEURE DU GOUTER

HEURE DU GOUTER

2024

HEURE DU GOUTER

연남동의 작은 골목에 위치한 구움과자 파티세리, ‘오흐 뒤 구떼’의 브랜드 디자인을 진행했습니다. ‘오흐 뒤 구떼’는 프랑스어로 ‘구떼의 시간’이라는 의미로, 여기서 구떼(Goûter)는 티타임에 간단히 곁들이는 과자를 뜻합니다. 차 한 잔이 주는 일상 속 평온한 시간과 여유로움을 만끽하는 순간, ‘오흐 뒤 구떼’의 과자가 함께해 고객이 더 행복을 느낄 수 있길 바라는 마음을 ‘오흐 뒤 구떼’ 브랜드에 담았습니다.

Project overview

연남동의 작은 골목에 위치한 구움과자 파티세리, ‘오흐 뒤 구떼’의 브랜드 디자인을 진행했습니다. ‘오흐 뒤 구떼’는 프랑스어로 ‘구떼의 시간’이라는 의미로, 여기서 구떼(Goûter)는 티타임에 간단히 곁들이는 과자를 뜻합니다. 차 한 잔이 주는 일상 속 평온한 시간과 여유로움을 만끽하는 순간, ‘오흐 뒤 구떼’의 과자가 함께해 고객이 더 행복을 느낄 수 있길 바라는 마음을 ‘오흐 뒤 구떼’ 브랜드에 담았습니다.

ohseven designed the brand identity for ‘Heure du Goûter,’ a patisserie specializing in baked goods located in a small alley in Yeonnam-dong. ‘Heure du Goûter’ means ‘the time for goûter’ in French, with goûter referring to the simple treats enjoyed during tea time. The brand embodies the wish for customers to experience greater happiness as they savor a moment of peace and tranquility in their day, with a treat from ‘Heure du Goûter’ by their side.

Concept & Logo

‘오흐 뒤 구떼’는 고객이 과자를 고르고 나가는 순간까지, 마치 호텔에 들어서서 정성스러운 서비스를 받은 후, 자신의 방에서 나만의 시간을 보내는 것처럼 일상과는 다른 특별한 경험을 느끼길 바랍니다. 이러한 경험을 시각적으로 표현하기 위해, ‘오흐 뒤 구떼’의 로고는 세련된 타이포그래피와 우아하고 섬세한 디테일을 담아 디자인되었습니다. 로고는 가로 타입과 심볼 타입 두 가지로 제작되었으며, 특히 심볼 타입은 사이니지로 설치되었을 때 ‘오흐 뒤 구떼’의 컨셉을 더욱 명확하게 전달할 수 있도록 고안되었습니다.

‘Heure du Goûter’ aims to provide customers with a unique experience that feels different from the everyday—like stepping into a hotel, receiving attentive service, and then retreating to your own room to enjoy a private moment. To visually convey this experience, the logo for ‘Heure du Goûter’ was designed with refined typography and elegant, intricate details. The logo comes in both horizontal and symbol variations, with the symbol version particularly designed to be installed as signage, making the brand’s concept even more distinct and clear.

ohSeven
  • Executive director 배수규
  • Project Manager 박윤제,  연보연
  • Brand Designer 김진주,  강민지
  • 3D/ Motion Designer 김채연
  • Photography 윤성웅
HEURE DU GOUTER
  • Executive director 이진선